Alla inlägg under maj 2009

Av Karl - 28 maj 2009 08:20

nu idag, efter fem härliga dagar i kusmark är det dags att fara hem till ume. jag har haft det riktigt skönt här, med mycket pluggtid, mycket fiske och umgänge med familjen segerstedt.


igår var jag och jonas och såg champions leaguefinalen i sunnanå sks fotbollskansli, det var runt 80 personer där och det såldes hamburgare, öl, cola, godis mm. mycket trevligt. och kvällen slutade också med en liten vinst då jag hade tippat första målskytt (eto´) och halvtidsresultat (1-0) och båda gick in. så alltid något.


till helgen är det yran, och kalle och moa ska heja på mamma som spelar! kom och gör detsamma!

Av Karl - 27 maj 2009 12:01

nu sitter jag och sliter med lungsjukdomar. ute regnar det enormt mycket, kaffet är upphällt och ett äpple ligger framför mig på bordet. snart har jag gjort klart första halvan av dagen, då väntas lunch och 30 minuters belöning i form av franska öppna på tv.

Av Karl - 26 maj 2009 15:52

och det är jag. idag har jag varit riktigt duktig, plöjt ner sex timmar i böckerna och jag är sjukt taggad idag. men nu har jag gjort nog, ska strax fara ut med bröderna segerstedt igen och fiska. det är en bra belöning efter en hård dag med näsan i böckerna. man får ont i nacken och skrivkramp i handen. jag vet inte om jag har så bra pluggteknik, man ska väl inte få ONT av att studera? men man kanske får lön för mödan sen när man är klar och får någon slags jobb...


annars är det fortfarande skönt här. svärmor tyra sover efter nattjobb, svärfar erland muttrar om sitt jobb och svärbror joel är i stan med en kompis. jag har ockuperat köksbordet med böcker, pennor och dator för att få så mycket gjort som möjligt. jag känner mig lite ivägen, men det får de ta! 


som sagt. livet är hårt. men nu saknar jag moa otroligt mycket. jag hade hoppats att få se några bilder på min kära sambos blogg, men icke! även om hon klagade på mig att jag inte bloggar något, så gör hon det inte heller. mouhaha. älskar dig, jenny. så det så! 


nu ska jag sluta skriva nonsens och hoppa in i duschen så att jag luktar gott sen när jag ska få fiskrens över hela mig!

Av Karl - 25 maj 2009 20:37

Nu har jag varit här i två dagar, pluggat, vilat och fiskat. Det är en fröjd för själen att få åka hit, att kunna åka hit och komma bort från allting en stund. Hittills har det varit Jennys lilla retreat, men nu tog jag mod till mig och umgås med Segerstedtarna på egen hand. Dagarna är ganska lugna här, jag vaknar vid tio, drar mig en timme och går upp och äter frukost. Sedan öppnar jag böckerna och läser 3-4 timmar. Då är det dags för mat, och sen en stund framför tvn, främst med tennis och cykel, Giro di Italia och Roland Garros, två av de bästa tv-sporterna. Sastres etapp idag, ojoj. Och Wozniacki ser ut att åka ut i första rundan mot Dushevina... Inte bra, inte bra!


Igår for jag och bröderna Joel och Jonas, the Jeol och Jonas brothers ut på sjön för att fånga oss lite fisk. Det gick sådär, gäddorna leker ju och är inte så intresserade av halva mörtar. Men vi fick en aborre på runt 5-6 hg och så fick vi syn på en bäver som gladeligen simmade runt i träsket (sjön, alltså. Det heter träsk). Vi försökte ro ikapp honom, men han tittade på oss, fnös och simmade iväg. Vi jagade honom litegrann, men lessnade snart.


Imorgon ska jag kanske spela poker med Jonas kompisar, och på onsdag ska jag se CL-finalen med Jonas och Sunnanås a-lag (?). Fråga mig inte varför, men det blir nog klockrent. 


För övrigt saknar jag Jenny, Moa och alla andra. Men de verkar klara sig ALLDELES för bra utan mig... :)

Av Karl - 21 maj 2009 09:27

Jag har ju glömt nämna att jag och Markus debuterade i vattnet i måndags! Han smsade och frågade om vi inte skulle doppa oss, och i ren yes-man anda sade jag JA utan att ens tänka på konsekvenserna! Syster Kat hängde också på, och det var riktigt skönt i vattnet! Till och med Stella badade (och simmade) för första gången i livet, sedan Rikard kastade ner en pinne från bryggan och hon dödsföraktande hoppade i. Sen fick hon småpanik och började simma in mot land i full fart, men kom på att pinnen låg kvar i vattnet! Så då var hon tvungen att simma ut och hämta den först. Efter det var det ingen fara.


Moa? Hon får allt vänta några år med att lära sig simma...


Notera Markus stelfrusna armar och min extremt coola hållning.

Av Karl - 20 maj 2009 17:31

Sådär. Tillbaks att blogga igen, var som ni förstår ett tag sen sist. Men andan faller inte på lika ofta längre. Men jag gör det, om än inte lika frekvent som innan.


Jag har idag fått höra otroligt glada nyheter, som gjorde både mig och Jenny alldels studsglada, och jag bara ler när jag tänker på det; Nils och Lisa ska få barn. I November får Moa en bästa kompis, och jag både hoppas och önskar att allt kommer gå hur bra som helst!


Plugga gör jag vidare, stor tenta 6/4, vilket kommer avgöra hela sommaren och hösten. Berättar mer senare om det.


Moa, vår underbara Moa är så fantastiskt vacker och rolig. Vi sjöng för henne hela dagen igår, och hon har inte varit tyst sen dess. Haha. Och nu ska ni få se hur cool hon är i solglasögon:



Av Karl - 9 maj 2009 19:41

vi for upp hit i onsdags, så att jenny skulle få koppla av lite och att jag skulle få pluggro. så himla mycket störande moment i umeå. :)


hinner inte blogga så mycket, utan lägger bara upp lite bilder åt er!


ett av de finaste korten på Moa hittills!


moa trivs på morbror joels mage!


detta var Moas allra första måltid!


mmmmmmm...orot på hela Moa!


Moa och Pappa!


lite trött i mammas knä.


Moas berömda ledsenläpp...


I övrigt har vi skickat ut alla inbjudningarna till bröllopet och tillhörande fest. Om du/ni inte fått någon och anser er vara välkomna på festen, så är det bara att ni hör av er! :)


Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards