Alla inlägg under september 2008

Av Karl - 16 september 2008 12:36

Nu ska jag ju ärligt säga att mitt Hollandshat är obefogat, då jag var där en gång och åkte nån slags rutschkana och såg på miniatyrhus i Madurodam, en ministad i miniHolland.


Vad ska vi förstöra istället? Ska vi hacka ner på nån oskyldig nation, eller ska vi gå in på detaljer? Jag tycker i så fall att alla bagerier som inte gör egna morotskakor bör förstöras.

Av Karl - 16 september 2008 12:32

Håll till godo:

 

Av Karl - 8 september 2008 10:53

...har jag blivit ombedd att författa. Så here goes.

Jag anser att Holland bör förstöras.


Såja. Johanna tyckte jag skulle skriva något som folk reagerar på, jag antar att hon tycker jag är antingen för mesig, eller för dålig på att skapa opinion. Men nu har jag tagit ställning, Holland bör förstöras. Välkommen att argumentera emot eller för, mig kvittar det. ;)

Av Karl - 8 september 2008 10:47

Vi har gjort oss av med våra teaksoffor nu. Jag vart så less på dem, de var obekväma och oliggbara. Så vi lade upp dem på annons i fredags, och igår söndag var de borta. Allihop. Väldigt fort gick det. Och så fann jag en annons på nätet om en skinnsoffa (bra när man har barn) som faktiskt bara fanns ett hus bort... Så vi slog till.

Här är det gamla vardagsrummet:


Ja, bilden är tagen från vår annons...

Och så den nya soffan (inte bild på inredning ännu, det kommer):

 



Ja, det är en IKEAsoffa, men det gör inget, för den är otroligt skön att ligga i! Vilket jag kommer göra när jag skrivit klart det här, tänker lägga mig och läsa en stund innan jag ska ut och springa med Stella. Tänker nog ge mig på 5kilometersslingan idag, men frågan är om hon pallar det. Nog bättre att springa 1.8kilometer två varv, och se hur hon mår efter det. Hon börjar bli stor nu, lilltjejen...


För övrigt har jag sålt min iPod till Marx - tack för alla goda stunder!

Av Karl - 4 september 2008 11:52

...att ha hund. Imorse när jag gick upp så låg Stella på mattan i  vardagsrummet och jag var inte sen att lägga mig bakom henne och mysa en stund. Så låg vi och gosade lite. Underbara hund!


 

Av Karl - 4 september 2008 11:41

Jag presenterar Alfons: det nyaste tillskottet i byn:

En fin liten Dansk-Svensk gårdshundsvalp på 9 veckor, ett riktigt charmtroll! Han är pigg, nyfiken och har noll koll på sina bakben. Finns det något finare än valpar? Inte mycket. 


Björn och Erika verkar göra ett kanonjobb också, de bryr sig verkligen om det lilla livet. Vi tror att de kommer bli kanonföräldrar till Alfons!

Av Karl - 4 september 2008 11:40

Nu börjar det hända saker.


 

Av Karl - 2 september 2008 22:45

Nu har äntligen skolan dragit igång igen. Hade första föreläsningen idag, om cellen. Kan det mesta om det där redan, men det är alltid bra med repetition. Organeller, translation, transkription och endoplasmatiska retikel, check. Men det är skoj kunskap och kul att läsa. Även om jag inte riktigt kan se varför man skall kunna det som sjukgymnast - men det visar sig nog. Hela den här kursen är det bara att nöta nöta nöta kunskap, precis som anatomin. Fördelen är ju att det är ganska lätt, men nackdelen är den abnorma mängd kunskap man förväntas besitta efter avslutad kurs. Hela den här veckan är det olika typer av celler som gäller (haha) och på fredag är det även histologi. Skoj att träffa alla igen, och jag känner mig ovanligt peppad på skolan, har till och med köpt pennor för trehundra kronor!


omOSPE ja. Jag är inte helt säker på vad OSPE står för, men det innebär iallafall att vi har praktiska prov på allting vi läste i kursen Grundläggande funktionsundersökning. Massage, stabilitet, grovkraft, 0-5skala, palpation, goniometermätning, Myrinmätning och töjning. För att klara dessa har man fem minuter på sig, alla åtta stationer måste göras i följd. Jag missade sex av dessa i våras, mest på grund av slarvfel men också på grund av nonchalans (jag har alltid haft det lätt för mig i skolan, vilket medför att jag inte tar saker på riktigt det allvar jag borde... Jag HAR skärpt mig). Men nu, i torsdags & fredags fick vi chans att göra om de stationer vi hade missat. Jag hade räknat med att kugga två, för att iallafall ha gjort bort fyra. Men icke sa nicke, jag fick full pott på allihop och jag känner mig så äckligt sjukgymnastisk nu så ni anar inte. Bättre start på terminen kunde jag inte fått!


Och vår hund - en sån underbar fantastisk hund! Idag har vi sprungit (jag har cyklat) till John på ålidhem och hon är så duktig, stark och uthållig. Nu har hon däckat på mina fötter när jag sitter här vid datorn, och innan var hon hur pappig som helst.


Imorgon ska vi fota magen igen!

För övrigt är jag snart nere på 100...

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards