Alla inlägg under april 2009

Av Karl - 27 april 2009 13:58

kl tio var jag klar med tentan. då hade jag skrivit och tittat igenom två gånger. jag är sjukt snabb. men har ganska häftig träningsvärk sen passet igår, i underarmen så det gjorde ont att skriva. haha. men det kändes bra, bara en fråga som jag inte riktigt kunde klura ut, men jag får väl ta det då... jag klarade mig iallafall. det är det som är det viktiga.


nu ska jag, efter en BLÖT stellapromenad ta en banan och njuta. hej!

Av Karl - 27 april 2009 06:13

Sådär. Efter lite hjärngympa skall jag strax gå ut med hunden. Och klockan är bara kvart över sex, jag är pigg som en mört. Tänk vad ljuset gör för vakenheten! Idag ser det ut som följer:


06 - vakna, frukost, stellapromenad.

09 - tenta på östra paviljongen. Är nog klar runt 11, brukar skriva ganska fort. 11.30 - gå ut med Stella, sen lunch.

16.30  - gå ut med Stella, sen middag.

18 - städa lägenheten inför tjejernas hemkomst.

20 - ev. poker hos joel. om inte, vila.


en fullständigt härligt vanlig måndag. precis som det ska vara. men jag saknar moa och jenny. det var en vecka sen de for till kusmark nu. moa har nog växt och blivit dubbelt så stor. men imorgon kommer de hem, och då blir allt som vanligt igen!


tack för igår förresten, markus och johanna. att bli bjuden på grillad lunch är alltid trevligt. :)

Av Karl - 27 april 2009 06:08

Det har kommit till min kännedom att jag inte utförde det korrekt: Man skall alltså ta första meningen i första smset i inkorgen och svara på första frågan med. Och sen första meningen i andra smset i inkorgen och svara på andra frågan osv osv. Men med iphone ligger alla sms kvar, även dina egna som en konversation. Men jag ska göra om pronto:


1 . Vad skulle du säga om din partner var otrogen?

Hm, har knappt pluggat idag.


2.Vad säger du alltid till din bästa kompis?

Ja kanske det.


3.Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?

Hoppas du får en bra dag!


4. Vad är det värsta du skulle kunna säga åt din fiende?

Okej men visst kan jag slänga bort en hundring eller två.


5. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?

Folköl och grilla på Nydala, häng på!


6. Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?

Vi tycker om dig också, Karl.


7. Vad vill du höra mest av allt?

Ja, varför inte?


8 Vad kommer bli dina sista ord i livet?

Kommer på 30-45 minuter.


Nu ska vi se, visst gjorde jag rätt nu, Jojo? 

Av Karl - 26 april 2009 14:28

1. Vad skulle du säga om din partner var otrogen?
Tja. Ingen kurs för mig idag.


2.Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Hoppas du får en bra dag! Puss!

3.Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?
Ska bli spännande!

4. Vad är det värsta du skulle kunna säga åt din fiende?
Detsamma lilla ystra syster.

5. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?
Sorry, hänger med syrran.

6. Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?
Oh ja.

7. Vad vill du höra mest av allt?
Nej. Skolan, men sen!

8 Vad kommer bli dina sista ord i livet?
Ok!


inte lika roligt som jennys, men ändå.

Av Karl - 26 april 2009 10:20

Målet är att i sommar (om åtta veckor) vara nere på matchvikt på ungefär 95 kilo. Just nu väger jag runt 106. Så det är målet! Måste ju komma i kostymen femte juli!


Passet var bra, men vissa övningar gör för jävla ont i händerna. Speciellt smala latsdrag. Jag måste köpa handskar...

Iaf så körde vi:

1: Marklyft. Inte för tungt, 40 kg. 4x12.

2: Sittande rodd. Uppvärmning 40x12, sen 50kgx12 3 set.

3: Liggande lårcurl. Inte roligt. Svag där. 27kgx12 uppvärmning, sen 35kg x12 3 set.

4: Skivstångscurl. T-rex varning! 20x12 uppvärmning och sen 30kg x 12. 3 set.

5: Smala latsdrag. Förbannat vad ont det gör i händerna, får valkar NANTING. Handskar. 40kgx12 uppvärmning. Sen försökte jag köra 55kg x 12, 3 set men det blev nåt mittemellan.

6: Raka marklyft. 30kg x 4 set.

7: Liggande omvända flyes. 8 kg x 12 4 set

8: Koncentrationscurl biceps. Nu började jag bli äckligt trött. Fick gå ner från 12 till 10 till 8 till 6 kilo. HUVVA. 6 x 12 4 set. Inte roligt alls!

9: Magcrunches. Revansch. 50kg x 12 uppvärmning, 55 x 12 3 set.

10: Bålrotationer. PLatt fall igen. Men glad ändå.


Härligt söndagsmorgonpass som avslutades med 7 minuter på cykel och en gainomax. Nu ska det ätas 2 ägg och sen duschas och sen blir det plugg plugg plugg! Hoppas jag hinner åka på hundkurs sen, det beror  på plugget.


Och idag är Jenny och tittar på hus. Eh?

Av Karl - 26 april 2009 07:57


 


 

 

 

 

Av Karl - 26 april 2009 07:33

Ojsan. Folk LÄSER faktiskt min blogg. Och blir upprörda när jag inte skriver. Då är det nog dags nu.


Idag är det söndag morgon, klockan är halv åtta och jag har redan varit uppe en timme. Ätit en stadig frukost, planerat morgonens gympass och druckit en härligt varm kopp kaffe. Jag har varit rätt off den senaste tiden, både på blogg och annat, som om att all kraft som går åt att smälta snön och få världen att vakna till liv igen tas från mig på något sätt. Men den senaste veckan har jag hittat kraft och motivation igen. Det TRÅKIGA är att det krävdes att Jenny och Moa åkte till Skellefteå för att jag skulle inse att saker och ting inte görs av sig själv. Jenny är för bra på att städa och hålla på. Men nu har nog jag också lärt mig. Jag har gjort en liten vårstädning nu och kommer göra en till imorgon. Fönstrena är klara,  uteplatsen är iordninggjord och tvättkorgen är full. Imorgon blir det att dammtorka/suga/svabba inför tjejernas återkomst. Nu är jag less på att de är borta.


Annars har det varit mycket spela spel den här veckan. Jag har upptäckt Advanced Squad Leader (eller ASL), och är helt såld. Enkelt förklarat är det inte ett spel utan en simulation av olika slag under andra världskriget. Kanske låter småtorrt, men för mig som alltid älskat strategispel i alla dess former är det en gudagåva. Jag tänker inte ens försöka förklara utan lägger istället in en bild som visar hur det ser ut, så får ni dra era egna slutsatser sen. :)


 


Träningen har jag också kommit igång med. Jag snubblade in på Flashbacks forum där en kille vid namn Axon genomgick en oerhörd förvandling och gick ner från 117kg till 85 kg på typ fyra månader. Nu siktar inte jag på en sådan drastisk förvandling, men det vore skönt att komma i kostymen i sommar... :) Så jag kör nu varannan dag ett relativt hårt gympass och varannan dag antingen en timme på crosstrainern eller en RASK promenad med Stella. Så snart ska det nog börja märkas. Sen har jag även registrerat mig på www.matdagboken.se där man skriver in allting man stoppar i sig under dagen och så ser man om man äter för lite eller för mycket. Jävligt peppande faktiskt! Så nu klockan 08 ska jag och Markus ner och köra ett ganska hårt rygg/biceps/baksida lår och vadpass. Träna tidigt en söndagmorgon är riktigt skönt.


För att nämna omtentan som har skyltat min blogg nu ett bra tag, så ska jag skriva om den imorgon igen. Så jag har suttit några timmar varje dag sedan i torsdags och läst. Känns riktigt bra, så det ska inte vara några problem att klara av den!


Well well. Nu har jag laddat batterierna med hårdrock och hänglås så nu ska jag ge mig av! Hoppas er söndag blir bra! Jag lämnar er med ett löfte om mer frekvent bloggande - och ska försöka hålla det! :)


Av Karl - 4 april 2009 11:01

idag försov jag mig till min omtenta. det var väldigt smart gjort. jag vaknade kvart över nio, tentan började kl nio. jag hade inte hunnit ner innan halv tio, då de stänger lokalerna. så jahaja. då får man skriva om den igen då. suck. jag måste skaffa en bättre alarmklocka. undrar om man kan rigga brandlarmet på nåt sätt..? 


idag ska vi ner och luncha på stan med världens bästa john och linn. jag är väldigt glad att jag träffat john. en likasinnad pojk som älskar att spela spel och snacka skit. i like. john - du är bra! tummen upp.


sen ikväll ska både jag och jenny arbeta i garderoben på aula nordica, jill johnson ska spela och vi ska hänga in och ut kläder i tre timmar. helt okej. man får ju lite betalt...


igår såg vi en film. som faktiskt fick mig att bli sjukt peppad på att bli en "bättre" människa. den heter Yesman. handlar om en kille som alltid säger nej till allting, tills han en dag råkar snubbla över en gammal kompis som drar med honom på ett möte, ett seminarium där man får lära sig att säga JA till allting. och hans liv blir ju sjukt mycket bättre, han träffar kärleken, lär sig flyga och åka moppe och får massa kompisar och bla bla. en helt okej film. men känslan den gav var mkt större än själva filmen. jag blev riktigt lycklig. och nu ska jag också börja säga ja till allting. :) nästan iaf. man FÅR säga nej. ibland.


nu ska jag ut med hunden, min kära hund som kl kvart över fyra inatt stod och andades bredvid sängen, hon flämtade så vi vaknade. ingen av oss förstod något alls. "ska hon ut? nej men hon gnäller ju inte..." iaf så tog jag ut henne en snabbis och hon kissade tre gånger på fem minuter. tre gånger. varje enskild gång var mer än hon kissar en vanlig promenad. stackars liten... så nu ska hon få sig en timme! hej! 

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards