Alla inlägg under maj 2008

Av Karl - 30 maj 2008 06:14

...på besök. hämtade henne igår kl 1555 på Alvik, och for hem till oss. Riktigt mysigt att ha mamsen här, faktiskt. Berättade även för henne att hon ska bli farmor:


Karl: "Vad ska vi äta, Jenny?"

Jenny: "Det får väl farmor bestämma!"

Mamma: "Farmor?! Stella, jag är tydligen farmor åt dig!" (Hon kopplade inte riktigt först)

K: "Nej men mamma, du blir väl farmor först när jag eller Jens får barn?"

M: "Jo det är ju sant."

K: "Då blir du inte farmor förrän i november, alltså."


Och då kopplade hon. Att man måste förklara allt hela tiden... ;)  Förutom det så är jag rätt trött. Satt och småtittade på Youtubeklipp igår till klockan tolv. Tittade på nån snubbe som spelade igenom gamla Amigaspel. Jag älskar att se på sånt där, jag blir så fruktansvärt nostalgisk. Jag tror jag hade 80% av alla Amigaspel som gjorts, och att se dem på film igen gör att jag blir 14 år igen, inlåst på rummet med bara en mus och en joystick som sällskap (nej, inget snuskigt).


Jag ska strax kika på senaste och sista Lostdelen för säsongen, och sen gå ner med lillan till sjön, så hon får springa/bada/skutta/sanda ner sig i vanlig ordning. Livet är underbart.



Av Karl - 29 maj 2008 09:54

idendärjenny

Av Karl - 28 maj 2008 22:43

0600. vaknar. tar stella ner på nydalabadet där hon får bada och springa av sig

0700. tvättmaskin nummer ett och två sätts igång.

0800. tömmer ovan nämnda maskiner och sätter igång två nya.

0900. nr tre och fyra töms. tiden mellan maskinerna spenderas med Heroes of might & magic 3

1000. diskar Årets Disk. alla bestick, tallrikar, koppar och glas. nästan

1030. väcker jenny. Årets bästa människa.

1100. tvätten fortskrider.

1230. går till mariedal och hämtar bilen hos björn. hämtar kat och jenny och åker till plantagen. där inhandlas blommor och annat för 700 kronor.

1300. paniklunch på frasses. inte gott.

1500. hemma igen. planterar och sår, stökar och står i. jävligt skoj. björn kikar förbi med tändgrejs till den nya grillen. trixar och fixar med uteplatsen, rensar mellan plattorna, stökar rent och hänger med stella i solen.

1830. fyrar av grillen, fläskfile har marinerats och pommes är i ugnen.

1930. ätit. mätt. bestämmer oss för att gå ner till sjön och fiska. går förbi ica och handlar branflakes och lite godis.

21.22 får en gädda.

22.35 efter en sväng förbi grannarna i norrgården är vi nu hemma igen, och ska strax sova.


en underbar dag. jag har fått vara riktigt huslig idag, medan jenny mått dåligt och varit trött. jag gillar att ha hand om henne. då känner jag mig nyttig och duktig.


för övrigt kommer jag sakna markus nu när han far. jävla sätt. 

Av Karl - 28 maj 2008 07:36

idag vaknade jag klockan sex, och kände mig hur pigg som helst. Jag fick en tanke i min skalle: "nu är det slut med lökandet, dags att bli vuxen och vända tillbaks dygnet, och ta lite jävla ansvar någon gång!" (Det händer ungefär en gång i veckan).


Men nu känner jag att det nog inte är så tokigt ändå. Varför ska man vara uppe till halv ett ett varje natt, bara för att "man kan"? När man kan gå och lägga sig vid elvatiden istället, och gå upp klockan halv sju - sju och känna sig ganska nyttig. Det är min plan. Jag ska gå upp, sätta på kaffet, ta Stella ner till sjön så hon får springa av sig och snoka upp godisar jag gömmer, gå hem igen, blogga loss, käka frulle och fara på jobbet/stan/skolan eller vad dagen nu har i sitt sköte. Fast det är klart, ska jag jobba så måste jag nog gå upp klockan fem om jag ska hinna med allt jag så fint planerar nu... Den dagen den sorgen.


För övrigt kommer mor hit imorgon och hälsar på, hela vägen från Bokenäset. Ska bli skoj. Heja mor.

Av Karl - 26 maj 2008 10:02

Jenny blir inte mindre, men inte så himla mycket större heller

Av Karl - 26 maj 2008 08:32

Har precis gett Stella frukost, Jenny och Jonas ligger fortfarande och sover, och jag känner att jag borde göra detsamma. Men samtidigt måste jag vända på dygnet igen, har inte direkt gått och lagt mig klockan elva de senaste veckorna. Jävla norrland med sina ljusa kvällar. Man blir ju helt förvirrad. Och så vaknar man klockan fem av att det är tokljust ute, och då vaknar man ju. Så man blir ju helt skogstrött. Jag tror jag ska köpa mig en sån där ögonbindel som man ser på film ibland. Då lär jag nog få sova.


Helgen var annars rätt cool. Jobbade fredag och söndag kväll, och firade Sanna på lördagen. Jävla synd att jag inte pallade gå ut, men nu i efterhand är det nog rätt bra. Jag lade mig efter kubbspelet, vid halv tolv och sen låg jag och vred mig i magsmärtor till klockan fem på morgonen. Hade så jävla ont i magen, jag tror inte jag haft så ont innan. Så jag är glad jag fick det hemma istället för på x3m.. :)


Jenny mår nog bättre idag, efter två riktigt hemska dagar. Igår var jag tvungen att fara och hämta henne på jobbet för att hon mådde så dåligt.. Stackarn. Men Carin på jobbet tipsade henne om något åksukepiller hon kunde ta för att dämpa illamåendet. Men samtidigt är det väl så krasst, att i och med att hon mår dåligt så är allt som det ska vara. Vi får se, jag önskar bara att hon mår bättre. Jag blir så jävla frustrerad när jag inte kan hjälpa till på något sätt. Jag vill ju att hon ska vara bra och inte må dåligt hela dagarna... 


För övrigt har jag ett bra liv. 

Av Karl - 25 maj 2008 08:31

Grattis på mors dag, mor. 

Av Karl - 24 maj 2008 23:16

Jag sitter nu hos grannen, för trött och opeppad för att gå ut på krogen. Vi firade Sannas 21års dag idag, med lekar och öl. Men när de andra skulle gå ut så kände jag bara "jag orkar inte", och gick hemåt istället. Utanför sörgården spelade vi lite kubb och kände oss gamla, Markus och jag. Lite tråkigt, men jag känner mig så sjukt opeppad på sånt där nuförtiden... Så blir det väl när man inte är 20 längre...


Jag tycker dock att mina vänner är bäst, Sanna, Martin, Bobbo, Markus och alla andra, så fina människor att umgås med. Och därför får jag dåligt samvete när jag inte ställer upp på utgång. Men men, man kan inte alltid tänka på alla andra. Synd att man inte kan ställa sig utanför sig själv ibland.


För övrigt har jag en rolig svåger. 

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards