Alla inlägg under augusti 2008

Av Karl - 30 augusti 2008 20:59

sitter i en bil på jobbet, väntar på att gå in till en vårdtagare. Provar för första gången blogga från iphonen. Går inte lika fort som på datorn... Men tack alla för igår och jag vann gin idag igen. För lätt alltså...

Av Karl - 25 augusti 2008 22:25

igår kväll fick jag en våldsam magknip, och tack vare den kunde jag bara sova en timme inatt. följdaktligen var jag inte i någon slags form att plugga på skolan som jag lovat emelie och gänget - tråkigt. jag har som varit halvdvala hela dagen, men inte sovit något. har inte gjort ett vettigt jota, förutom att lyckas sabba min dator. iofs så fick jag min iphone idag, det var skoj. men den bråkade och tog typ fem timmar att få igång. och sen for vi och handlade, det gick över förväntan faktiskt.


nu sitter jag och jötar med datorn, och jenny spelar spel på iphonen. stella har fått tokbusa med doris och är ganska nöjd. jag är alldeles för trött för att vara vaken men har ingen lust att gå och sova. dilemma? måste lösas? ja. ska ta tag i det strax.


men jag älskar mitt liv. tack alla ni som gör det så jävla underbart! 

Av Karl - 22 augusti 2008 11:46

Av Karl - 20 augusti 2008 09:28

Sådärja:


Nu kommer vi fota varje lördag och lägga upp.

Av Karl - 20 augusti 2008 09:12

Blir inte så långrandig idag heller, listar de viktigaste sakerna som hänt senaste veckan!


ETT:

Den 12e augusti gick vi på ultraljud, för att se så att allting såg bra ut i magen. Då var Jenny i vecka 18, och allting såg bra ut. Jättekonstigt att se en liten filur på storbildsskärmen, en liten filur som ska vara mitt barn så länge jag lever. Man kopplar inte, och jag måste nog få lite hjälp att förstå det där någon dag. Men jag tror ändå det kommer naturligt när ungen tittar ut... Har förresten ny namnidé, Eskil, om det blir en pojk.

 

TVÅ: Våran senaste bekantskap, Angelica & Martin (som fått Höskullen som namn i Bullerbyn, för alla gårdar var redan upptagna) har skaffat sig en liten hund. En blandning av Labrador, Finnspets och Karelsk Björnhund. En otroligt mysig liten varelse som är framåt, modig och hur charmig som helst. A & M gör ett toppenjobb med henne, de har bara haft henne i knappt två veckor och redan är hon jätteduktig och lydig. Det enda som falerar lite är inkallningen, men jag minns själv hur svårt det var att få Stella att lyssna i början, och faktiskt har hon det fortfarande ibland.

Hur som helst, igår var Angelica och Doris (som hunden heter) här hela dagen, från halv sju på morgonen. Vi hade bestämt att de skulle komma lagom till handbollen som började kl sex, men det gick inte. Jag var tvungen att väcka henne. Suck - var är engagemanget?! :)

Stella och Doris börjar bli riktigt bra kompisar, de busade hela dagen igår. Jätteskönt, jag var faktiskt lite rädd att det inte skulle gå så bra. Men Stella visar goda modersinstinkter!

 

TRE: Igår hittade jag massa svamp på väg hem från Ica. Verkar som om det kommer nu! Äntligen!!


 


För övrigt har jag hört ett roligt skämt om Pitebor:

"Man kan inte släppa in en Pitebo i tunnelbanan i London"

"Varför det?"

"Jo, för på ena skylten står det IN och på den andra O-UT! 

Av Karl - 9 augusti 2008 05:39

såja. äntligen. nu är os igång. nu vankas det tre veckor av för lite sömn, frustration över missade medaljer och glädje över när jenny tar ut hunden mitt i friidrotten. även om det är jobbigt att det går i kina så är det faktiskt det som gör det lite speciellt. det är något härligt med att gå upp klockan fyra på morgonen, sätta på kaffet och slå på tvn för att se direktsänd sport i minst tio timmar. man måste älska det. 


sen sist har det inte hänt så mycket. vi har knappt träffat någon, knappt gjort något, knappt ätit något. det har gått sin gilla gång, livet. igår fick vi lite gjort då vi städade, möblerade rätt lite och kastade en sjuhelvetes massa saker, bland annat fyra påsar kläder. eller vi slängde dem inte, vi gav dem till MUF (uff). så någon som behöver dem bättre än oss får använda dem.


det enda som har hänt som är värt att skriva om är att jag åkte  på en riktigt häftig sak när jag cyklade hem från jobbet i onsdags. jag hade med mig alla böcker jag beställt och hämtat på vägen dit, och det medförde en extravikt på sex kilo dikt an mot min rygg i en ryggsäck. efter alla kilometer hem från teg så var jag rejält svettig (jag cyklar FORT hem från jobbet) och det rann ner i ögonen på mig. och jag fick något i ögat, jag misstänker att det var hårvaxet. men ögat svullnade upp nånting, och det var som att ögonvitan nästan hängde ut, och iris såg helt insjunken ut. men så tog jag en anti-histamin (tack sörgården) och så gick det bort. hur underligt som helst. känsliga tittare varnas:


 


för övrigt har vår fjärrkontroll gått sönder - tur att det bara sänds OS i ettan. 

Av Karl - 5 augusti 2008 06:41

idag börjar jag inte förrän halv åtta, så jag unnar mig en långsam morgon med en extra macka och en stor kopp te! Gött med klara morgonrutiner. Igår tog vi en sväng runt motionsslingan vid Nydalasjön, för Jenny hade sett några svampar när hon gick med Stella igår morse. Mycket riktigt, några fina svampar stod där allt. Gulkremla, Björksopp och en stackars Taggsvamp såg vi allt. Taggisen var för gammal för att ta med, men de andra åkte ner i påsen! Jag är glad att jag kan en hel del om svamp, för det är inte så många i min bekantskapskrets som faktiskt kan det. Så jag får glänsa lite! 

 

Igår satte jag, Nisse och Markus oss ner för att spela en omgång Arkham Horror - ett riktigt roligt spel. Vi hade höga förhoppningar om att lyckas vinna, men som vanligt åkte vi på så mycket stryk att det nästan var roligt. Arkham är ett spel där man spelar med varandra mot spelet, ibland vinner man - men oftast åker man på dunderdäng. Det är nog det som gör det så roligt, plus det faktum att det baseras på Lovecraft - en skräckförfattare som skrev på 1920talet och som är på väg att bli en av mina favoriter - gör det än mer intressant!


Dagen idag består av arbete till halv fem, sedan hem, äta och fara till Martin för att se hur hans nya lya ser ut! Därefter träna och sen sova. Härligt.


För övrigt har jag inte ätit godis på två dagar.  

Av Karl - 4 augusti 2008 06:22

sitter med en varm kopp kaffe framför tvn och väntar på att fara ner på jobbet, denna underbara måndagmorgon. solen skiner, himlen är blå och jag är nyduschad. idag vankas det jobb till fyra, kl sex kommer nisse och markus för spelkväll. härligt!


i helgen var vi i skellefteå, vi käkade kräftor hos regina och robert, med deras son alex, kompis bea (med hund) och rigmor. mycket gott, trevligt och relaxed. kräftor är riktigt gott. lite osalt, men bara bra. men det fick mig att längta efter krabba och havskräftor! ska se om vi inte kan fara ner till västkusten i höst och då ska det mumsas havsgott! på lördagen åkte vi till jennys föräldrar i kusmark, där vi åt mat och spelade kort. vi tog en promenad runt brännet (?) där vi hittade ett riktigt stort smultronfält! så vi plockade hur mycket som helst, trädde på strån och åt med glass och grädde efter middagen.


 söndagen spenderades även den med spelkortens sällskap, gin och bismarck spelades i stort sett hela förmiddagen, och vid tretiden gick jag och jenny ut i skogen för att se om vi inte kunde hitta någon svamp. vi kom hem med 7-8 björksoppar, några taggsvampar och en gul kremla. skogarna var väl inte direkt belamrade med svamp, men den såg lovande ut! och blåbären ska vi inte prata om - de fanns överallt. så på torsdag när jag är ledig är det vi som ger oss ut i skogen för att fylla på bärförråden!


för övrigt har min telefon gått sönder. 

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards