Alla inlägg under december 2008

Av Karl - 31 december 2008 14:20

verkar som att vi klarar nyårsstrecket. skönt för ungen att inte vara född preciis innan tolvslaget.


Magen vecka 38+4:

 

och kameraköpet är härmed fastslaget, det blev en sån här:


En nikon D40 med standard 18-55 f/3.5-5.6 plus en blixt med omnibouncer på. trevligt! nu ska det fotas fina snygga bilder, jag tror det blir en otrolig skillnad på gamkameran. skoj!


om en och en halv timme ska vi vara hos grannarna för matlagning. eller snarare, jag ska ligga i deras soffa under en filt medan de lagar maten. jag var ute med stella en kvart nu och är helt jävla slut. usch. prosit.


ha nu en fin kväll, alla vänner. och ät gott, drick måttligt och akta er för fyrverkeripjäser  på fel ställen.

Av Karl - 31 december 2008 08:51

idag var det exakt tre år sen jag slutade snusa. på christians balkong i uddevalla, när klockan slog 00.00 fick jag en impuls, hällde ut hela snusdosan och ångrade mig med en gång. men jag hade ju bestämt mig. och tre dagar senare var jag i stort sett snusfri. eller ja, jag var helt snusfri.


som belöning för detta oerhörda skeende får jag snusa ett dygn varje år. det är idag. jag har inte snusat på ett år, inte feströkt sedan i somras (kommer a-l-d-r-i-g göra det igen). undrar om jag kommer bli snusfull?  rapport kommer.


ikväll ska vi vara hos björn och erika, med katten och kanske fredric och caro också. blir lugnt, ingen alkohol (bara snus), oxfile och god mat. flamberad ananas till efterrätt låter väl gott?


annars idag, lugnt. är fortfarande helt slut efter ännu en natt utan sömn. lade oss igår vid 23tiden, kl 00.30 gick jag upp. då hade jag hostat konstant. tog både bisolvon och nipoxen, en stor kopp honungste och en stor kopp varm choklad som tydligen också skall fungera mot denna förbannade rethostan som gör mig så förbannat förbannad. inte för inte som den heter REThosta, den jäveln... hur som helst, kl 03 gick jag i säng igen, vaknade ungefär en gång i halvtimmen av en hostattack. jag är förvånad att seismologiska institutet inte ringde och varnade för jordbävning... isch så hemskt. kl 06 fick jenny nog och gick upp, och kl 07 gjorde jag detsamma. hurra så pigg jag är.


galet less men ändå lycklig. inte många dagar kvar nu. pappa karl. sjukt häftigt.

Av Karl - 30 december 2008 22:29


tack mormor tyra och morfar erland för den!

Av Karl - 29 december 2008 23:31

här är en gammal tjeckisk folkvisa. handlar tydligen om nåt troll. skit i det. det som är roligt är skäggsnubbens dans, och det faktum att han ställer sig på knä i verserna för att inte synas. varför?


notera särskilt hans armföring i andra refrängen. heja 70tal!

Av Karl - 29 december 2008 17:45

man gör sannerligen inte mycket när man är sjuk. idag har jag:
* sovit till halv åtta

* ringt till och besökt vårdcentralen

* letat efter kamera på nätet

* sovit någon timme i soffan

* sett på tour de ski, slalom, backhoppning

* ska se på slalomåk nr 2 och jvm i hockey


jo jävlar, jag traskade bort till ica också. det gick inte fort. jag måste sett hemsk ut alltså. 38.5 i feber, oduschad och snorig. men jag köpte blöjor. heh, det var rätt intressant. och lite svindlande. eller jag vet inte om det var feberdimmor eller blöjvalet som gjorde att det började snurra...


apropå yra, inatt drömde jag en rolig sak. jag vet inte om jag skrivit det, men vi ska antagligen köpa ny kamera. en digital systemkamera, så att man kan dokumentera ungens framfart på ett bra sätt, och inte med den småtaffliga kameran vi har idag. iallafall, dagarna sen i fredags, då jag bara legat i soffan (suttit också) så har jag läst ALLT om Nikon D40, Nikon D40x, Canon EOS1000D och 450D. Så i drömmen inatt, när jag inte kunde svälja, så minns jag att jag ställde upp två kameror bredvid varandra i skallen, jämförde dem och valde bort den ena som jag spolade ner. samtidigt som den spolades ner så svalde jag. haha. konstigt.


Hur som helst. Nu sitter jag i soffan med tre tröjor, mössa, halsduk och dubbla strumpor. Honungste och c-brus står redo. 


jag vet - jag är inte konsekvent med stora och små bokstäver, men jag är sjuk. 

Av Karl - 29 december 2008 09:34

enligt dsk på vårdcentralen (eller "hälsocentralen" som de kallar det) så var det inga bakterier i min hals. utan bara virus. det är lika med inget botemedel, utan jag får vackert vänta ut den. så jävla drygt. jag önskar jag kunde hitta den som smittade mig och göra nåt riktigt elakt.


jag som skulle jobba i helgen, hänga med björne idag, hänga där på onsdag och så jobba torsdag-fredag. lär inte komma hända. och jag lovar, att mitt upp i alltihop så kommer ungen behaga visa sig. skoj att stå där på bb, med 39graders feber, snorig och hostig och peppa jenny att föda... haha. vilken syn:


"ge mig en brits också, jag ska bara vila lite. you're doing fine, jenny."

Av Karl - 29 december 2008 08:12

Det tar sig! Inatt fick jag sova fyra timmar! Grymt. Skönt.

Har sammanlagt sovit sen i fredags (på nätterna) 10 timmar. och kanske totalt 4 till på dagtid, men då har nån jäkel ringt och väckt mig jämt.


det är sjukt ovärt att inte kunna sova, och för anledningen jag har är det ännu värre. jag kan inte svälja. men jag har inte feber, bara några små rakblad som river mig i halsen. det var borta igår kväll en stund, och jag kunde äta! gött. 


men det kom tillbaks runt midnatt igår, och höll mig sällskap hela natten lång! alldeles för skönt för att vara sant. 


Av Karl - 27 december 2008 16:20

åkte hem från skellefteå igår för att jobba i helgen. trodde jag ja.

när jag skulle lägga mig igår så slog halsontet tll med full kraft. jag kunde inte ens sova, för så fort jag skulle svälja så gjorde det så ont att jag böjde hela kroppen i smärta. nästan. så kändes det iallafall. släckte ljuset kl 00.30, vaknade (sov jag ens?) en gång i halvtimmen och kl 04.10 gick jag upp. satte mig och kikade filmer på datorn, såg klart massa serier och har haft en fruktansvärt tråkig dag.


men det blir väl bättre om några dagar. men nu är klockan halv fem, och om några timmar kommer halsontet tillbaks igen. varför är det alltid värst på natten när man ska sova? borde köpt mig en flaska whiskey så man kan bränna bort det onda. :)


lite bilder tänkte jag lägga ut här också. en på barnvagnen vi köpt, samt en på vår fina hund. som lärt sig sitta så fint. 


 

nu har vi verkligen allting klart. barnvagn, skötbord, kläder, nappar, blöjor. allting. nu fattas det bara det allra viktigaste... kom ut snart, lilla bebis!

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards