Alla inlägg under juli 2008

Av Karl - 28 juli 2008 23:08

nu är vi Sörgården (Johanna & Markus), Mellangården (Jenny och jag), Norrgården (Erika & Björn), Skomakarn (Simon) och det nya tillskottet: Höskullen (Angelica och Martin).


Vi har haft en jättebra kväll här, med grillning, kortspel, skratt och lite lättöl. En fantastisk härlig dag är till ända, och jag somnar med ett leende på läpparna. :)


För övrigt är Johanna snart ikapp i ginrummyracet, jag åtta, hon sex!!!

Av Karl - 28 juli 2008 11:45

Måndag den 28 juli markerar en nystart i mitt liv. Jag tjuvstartade igår med att fara på gymet och köra stenhårt, något jag ångrar lite idag... Men träningsvärk i armarna är skönt, har jag hört. Synd bara att jag inte ens kan räta ut dom... :) Men det tar jag, jag har varit så sjukt lat det senaste halvåret att jag nästan skäms. Men nu är det slut med det - jag ska ta mig i kragen och iksua (mitt nya verb) mig i form. Till jul ska jag vara pappafit. Jag längtar verkligen till skolan igen, så man får en fast daglig rutin med skola och träning. Det ska bli oerhört skoj att börja läsa igen, jag saknar det mer och mer för varje dag. Jag har beställt böcker för en oherrans massa pengar, och iom det så hoppas jag att min pepp ska bestå!


Idag annars är det lugnt, jag är ledig och solen skiner som vanligt. Stella fick sig en morgonpromenad idag och klockan nio var vi uppe alla tre. (Vissa av oss var vakna sen sju, men jag säger inte vilka). Vi har lekt med Stella och en handduk i solen (hon är helt slut nu) och nu lagas det lunch i mellangården. Kl ett vankas ett besök på MVC, sedan - så fort gräset har klippts här utanför - så ska vi lägga oss i solen.


Mellangården ja. Det är så här: på 19D bor Johanna och Markus. Det är Sörgården. På 19G bor vi, det är Mellangården. Och på 21H bor Björn & Erika, det är Norrgården. Simon som bor på nästa gård är skomakaren... Lite roligt, lite tokigt men ganska mysigt. Vi har världens bästa grannar. Lätt.


För övrigt saknar jag min syster Katrin så det svider i tårna.


P.S Jag bifogar en bild på mig själv med Linda & Antes unge - så får ni (inte minst JAG) en föraning om hur jag kommer se ut som pappa... D.S

 

Av Karl - 27 juli 2008 06:28

Igår fyllde mamma. Grattis mamma. :)

Av Karl - 25 juli 2008 23:01

... att jag numer har åtta streck!


(Vi har en stående Gin Rummy tävling, varje gång man vinner får man ett streck på frysen. Jag leder. Självklart.)

Av Karl - 25 juli 2008 19:31

Idag hände det fyra bra saker:


1: Vi tog en utflykt i det otroligt varma vädret. Stella är helt utslagen.

2: Pizzabagaren på Ängen GAV oss en burk av deras oliver när vi sa hur jävla goda de var.

3: Vi fick en DVD av pappa som han gjorde när han var här. Den var hur fin som helst, TACK pappa!!!

4: Nu ska vi grilla på Norrgården, med Sörgården. Kan det BLI bättre? Nä, det kan det inte.

 

Av Karl - 24 juli 2008 22:38

vad är det för dag? jag har just besegrat jenny & bobbo i ginrummy - och nu ska dagen förseglas med ett avsnitt av whose line is it anyway! sen ska jag jobba kl sju imorgon bitti. uscha.


jenny - cykling är HUR SKOJ SOM HELST. boka in tre veckor här nästa sommar så ska jag visa dig all charm med den.


för övrigt har jag sju streck nu!

Av Karl - 23 juli 2008 22:54

nu har alla gått hem, många kakor slängts, kaffet svalts och stella rastats. men inte hjälpte det. hon fick ändå ett labradorryck och ruuusade runt hela gården i fem minuter. jävla hund.


natten hägrar, men först fika och whos line. imorgon kommer bobbo på extra-fika. gött. men innan det, cykel som vanligt. sastre gjorde ett mäktigt ryck uppför l'alpe d'huez idag och jag satt fan som klistrad. jag önskar SÅ att jag hade någon att se på cyklingen med. jenny är lite halvintresserad, men inte som jag. jag är bäst.

Av Karl - 23 juli 2008 18:59

då var allt bakat, städat, fixat och sorterat. bring it on.

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards