Alla inlägg under mars 2009

Av Karl - 19 mars 2009 12:31

men har inte så mkt ork/motivation att blogga just nu. har praktik 7-15.30 varje dag och massa annat omkring mig. bara så ni vet.


men jag lever och mår bra, om än trött och utan tid till mig själv. :()

Av Karl - 8 mars 2009 09:57

idag är det söndag. och för exakt 29 år sedan kom jag till världen. så grattis på mig och grattis min bror jens som också kom till världen idag, men för 40 år sen! stort grattis till honom!


jag har massor att berätta, men det hinns inte riktigt med längre. jag gör praktik på stroke-enheten på sjukhuset och har massor att göra! det är otroligt spännande och intressant, och jag får berätta mer om det om någon dag eller så. 


jag tänkte bara kasta upp några foton på världens vackraste bebis.


 

 

Av Karl - 1 mars 2009 09:28

Idag är det så första söndagen i mars, och i och med det är det vasaloppet. Det ska man göra någon gång, faktiskt. Tänker försöka ge mig på det året jag fyller 31, dvs 2011. Så minns var ni läste det först, här den 1 mars 2009! Men vi får se, först ska man ha skidor. Men vi har väldigt bra spår här nere vid sjön, 1.8km, 5.6km och 10km eljusspår, det ska jag börja utnyttja!


Vi var hos Mattias och Katrin häromdagen och det bjöds på sjukt god mat. Hemgjorda sojaburgare, klyftpotatis (pärer som man säger i Norrland) i ugn och en otroligt god sås med creme fraiche och fetaost. Lägg till det flingsalt med svarta oliver i och så får man en galet god måltid! Det är så skoj för dem att de har en fin lägenhet och att de trivs ihop. Och gissa vem som fixade ihop dem? Jo precis, yours truly. Jag minns när vi var på NH och Mattias skulle komma dit, de hade inte träffats innan. Så jag säger till Kat att "kom så går vi ut, du ska träffa din blivande man!" Och mycket riktigt, nu är de sambos. Nu vet jag inte om hon bara är rädd att inte göra som jag säger eller verkligen ÄR kär, men de är fina tillsammans. 


Idag ska vi även fara på hundkurs, ute i Holmsund. Björn och Erika gav oss halva priset i julklapp och idag är det avancerad lydnad som gäller. Mycket med hundmöten, fokus på husse och matte och annat. Ska rapportera vidare efter vi har varit där!


I övrigt så knallar det på. Jag är galet dålig på att blogga och jag vet att farmor och farfar och alla andra kära långt nere i söder läser bloggen och ni är säkert besvikna på mig. Men jag gör så gott jag kan och uppdaterar kanske inte ofta, men när jag gör det så gör jag det baske mig rejält!


Moa har vuxit, sist gång vi mätte vägde hon nästan 5 kilo och var 53 cm lång. Det går fort nu för vår lilla tjej. Hon har börjat le igenkännande när man tittar på henne, som synes på bilden här nedan: 

Här sitter Jenny bredvid Moa och pratar med henne. Då passar jag på att stjäla en bild.


Annars då? Jo, i torsdags och fredags låg jag hos tandläkaren. När jag slutade med snuset för fyra år sen började jag snusa Onico istället för att vänja mig av med det. Men det ingen sa till mig var att Onico gjordes på majsstärkelse som när det möter saliven i munnen bryts ned till socker. Så jag gick runt med rent socker i käften i ett drygt år. Det renderade mig 14 hål och 3 rotfyllningar. Inte så jämrans skoj! Så jag ligger ganska ofta i den där jävla stolen. Usch.


Jag och Markus har en pakt nu. Den som först blir fit vinner. Och vi har kört på ganska bra. Och motivationen är faktiskt A och O. Jag hade inte tänkt fara ner på Iksu igår, då jag kände mig lite sliten. Men Markus for ändå och skickade ett sms till mig sen: "85 minuter, 2 mil och 780 kalorier senare". Och det sved. Fasen om han skulle slå mig. Så jag for ner utan att tänka ens efter maten vid 17snåret. Kl 19 skickade jag följande till Markus: "60 minuter, 15 km och 1228 kalorier senare...". Så jag leder nu! Men jag är småsjuk och kommer inte göra något idag, men det ska han så han tar nog ledningen igen nu. Skitans...



Men Moa. Min vackra vackra flicka. Hon är så charmig, söt, snäll och är så himla himla bra. Jag är helt förlorad. 


Vem kan motstå?!


Nu blir det kaffe och frukost. Blev sent igår när jag var ute och träffade Franke, en kompis hemifrån som jag inte sett på säkert tre år. Hur trevligt som helst! Hörs senare!

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards