Alla inlägg under november 2008

Av Karl - 27 november 2008 14:56

hux flux fyra kommentarer på föregående inlägg.

kommer med följande rapport:


efter två timmars spring, lek och isdans med angelica och doris är stella sig själv igen. men tänk om hon varje dag måste få kuta kuta kuta i två timmar innan hon blir lugn..? eller är det bara medan hon är valp? jag vet inte.


men faktum är att nu på vägen hem från sjön (11 centimeter is) så gick hon fantastiskt bra, och det gjorde även doris. nu har stella lagt sig med ena tassen över sitt nya tuggben och somnat. två minuter efter vi kom hem.


så hopp finns - och tack alla för stödet. jag vet att hon är en bra hund men fy förbannat vad hon kan få mig ur balans. men det är väl så det är att ha hund - och som lisa sa; snart kommer barnet. tålamod är inte något man har, det får man... :)



Av Karl - 27 november 2008 10:42

att vara ensam med en hund som inte lyder, jobb och skola börjar ta knäcken på mig nu. jag har blivit sjuk, orkar ingenting, har noll stresstolerans och är allmänt hängig.

stella är så jävla jobbig just nu. jag förstår inte vad det är som har hänt. hon kan inte gå i koppel, hon sticker när hon är lös. hon gör allt som hon inte får - och efter en timmes promenad full av "nej", "sluta", "kom hit" varvat med "duktig tjej" när hon för en gångs skull går bra så skiter man i allt. för inget man gör, säger eller försöker förmedla fungerar. som exempel att hon inte får gå framför oss, något som kommer bli ännu viktigare när bebisen kommer. det går inte att få henne att fatta att jag vill ha henne bredvid mig. jag trugar med godis, håller kortkort koppel mm mm. men så fort hon fått godisen, eller jag lättar lite på kopplet så sticker hon framåt igen, och ner med nosen i backen. det är något vi kört hårt på - hon får inte lukta när vi går. kontrollerar man nosen så kontrollerar man hunden, så enkelt är det. men det G-Å-R inte och jag blir så frustrerad och förbannad att jag snart gör mig av med henne (nej det ska jag förstås inte men det underlättar att tänka tanken)...


usch. 

Av Karl - 22 november 2008 11:17

precis som titeln säger: vecka 33+0, dvs v 34. man kan se att den (magen) börjar runda av sig rejält, och det är ett herrans liv därinne. :)


 

Av Karl - 21 november 2008 08:12

igår lunch när jag skulle hämta stella hos johanna, så öppnade JENNY dörren! jenny, som inte skulle komma hem förrän idag! jag stod bara och gapade i flera minuter. såå lyckligt.


men vad är det första jenny gör? jo hon städar.

oj vad jag saknat henne.

Av Karl - 16 november 2008 22:32

för det första så måste man lära sig att somna i tid - fan ta alla bra böcker.

för det andra så fyllde min älskade älskade lillasyster Katrin 26 år idag. hon är den bästa vännen i mitt liv. hon är värd alla lyckor i världen.

för det tredje är jag johanna, sanna, angelica och martin huur många tack som helst skyldig.

för det fjärde, att ha hund är att lära sig ha tålamod. in absurdum

för det femte - imorgon uppstigning 0700, gå med stella en timme, äta frukost fara på iksu, fara på skolan, fara hem en sväng och ut med stella, fara till skolan igen.


för det sjätte - äntligen är alpina säsongen igång! nästa vecka är det längdskidepremiär och snart börjar även skidskyttet. många långa härliga helgdagar framför tvn väntar.


p.s GRATTIS BOBBO!! d.s

Av Karl - 15 november 2008 22:09

usch.

jag är less på att vara ensam.

jag är less på att inte kunna hänga med på fester för jag alltid jobbar helg.

jag är less på att jenny inte är hemma.


men jag är ändå rätt glad. för jag har jenny. det är det bästa jag vet. 

Av Karl - 14 november 2008 21:41

inte. en. krona.

på vare sig triss eller travet. jag tror faktiskt att alla som kommer på tv och får skrapa triss bara bluffar, och blir lovade en gratis helg i sthlm om de "skrapar fram 50000000000 kr i tv". vadå cynisk? jag vet ju att det inte är sant men vafan jag vill också ha massa pengar. då skulle jag köpt mig en imac och sen sparat resten till ungen. 


ungen ja. sju veckor kvar snart bara. det går så inihelvitti fort. hjälp mig.


tack annars för idag, fanny & emelie. mkt trevligt med lunchgäster och småspråk om dittan och datten. jag tycker om er mycket, båda två.

Av Karl - 13 november 2008 15:16

Igår köpte jag 2 trisslotter. Vann 100 kronor. Bytte in dem mot 4 nya. Vann 75 kronor. Bytte in dem mot 3 till. Vann 50 kronor. Bytte in dem mot 2 till. Vann 75 kronor, och nu ska jag byta in dem mot 3 till... hur ska det sluta?!

Presentation

Omröstning

Är Moa världens sötaste lilla tjej?
 Ja
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards